fbpx
zdrowe przekaski

Podjadasz więcej niż kiedykolwiek? Sprawdź 3 zdrowe przekąski gotowe w 5 minut

Home office, czyli praca z domu, potrafi dać się we znaki na wiele sposobów. Poprzez godzenie pracy z życiem rodzinnym i szalejącymi dziećmi a samotnością, brakiem możliwości wyjścia do restauracji czy dla singli – na imprezę. Ale istnieje też coś, co jest dla nas bardzo niebezpieczne, a rzadko zdajemy sobie z tego sprawę…

Tym czymś jest zawartość naszej lodówki 😉 Jeśli podliczyłabyś liczbę małych posiłków lub przekąsek, które zjadłaś w ostatnim czasie, to prawdopodobnie byłabyś w szoku! Bliskość dużej ilości jedzenia w lodówce może sprawić, że będziesz podjadała więc niż kiedykolwiek wcześniej.

zdrowe przekaski

Wszystkie te dodatkowe kalorie mogą prowadzić do niechcianych kilogramów, zwłaszcza jeśli prowadzisz siedzący tryb życia. Ponadto bezmyślne podjadanie niezdrowej żywności może spowodować spadek poziomu energii, a to jest ostatnią rzeczą, jakiej chcesz w życiu i w trakcie pracowitego dnia w pracy.

Jeżeli chcesz zachować odpowiednią wagę i energię do pracy, warto podjadać mądrze. A co to znaczy?

Wybieraj składniki żywności, które wspomagają Twoje zdrowie oraz nie prowadzą do przyrostu masy ciała i miej je cały czas pod ręką. Ludzie z natury idą po najmniejszej linii oporu i wybiorą gotową przekąskę (nawet mniej smaczną) niż taką, którą trzeba przygotować. Wybór między tym, co właściwe dla naszego organizmu, będzie łatwiejszy i nie będziesz musiała za każdym razem ze sobą walczyć.

W tym artykule podrzucę Ci moje przepisy na wiele pożywnych przekąsek, które możesz podłożyć z wyprzedzeniem do miseczek i nie tylko 😉

‌‌‌‌ Zaopatrz się w przekąski z Superfood


Superfoods to żywność, która dostarcza ogromną ilość składników odżywczych i mnóstwo korzyści zdrowotnych. Do superfoods zalicza się różne jagody, warzywa, rośliny strączkowe, jogurt, orzechy, nasiona, czosnek, imbir i awokado (więcej o nich możesz przeczytać tutaj).

Sporo z nich to powszechnie dostępne produkty, które z łatwością wykorzystasz do przygotowania pysznej przekąski, która poprawi twoje zdrowie i nie sprawi, że przytyjesz. Nawet jeżeli będziesz podjadała częściej 😉

3 zdrowe i łatwe pomysły na przekąski z Superfood


1/ Sałatka owocowa:

Wrzuć: 250 gr pokrojonego mango, 250 gr pokrojonych w ćwiartki truskawek 250 gr obranych i pokrojonych kiwi do dużej miski. Wyciśnij połowę cytryny. Możesz też dodać posiekaną kolendrę lub liście mięty. Całość lekko wymieszaj i ciesz się misą pełną, pysznych i zdrowych owoców.

zdrowe przekaski


2/ Parfait jagodowo-jogurtowy:

Do wysokiej szklanej miski dodaj jogurt naturalny (typu grecki) oraz borówki. Na górę dodaj mieszankę nasion (dyni, słonecznika) i orzechów lub wrzuć gotowe muesli. Na koniec skrop miodem.


3/ Banan z pestkami dyni:

Pokrój banana na plasterki i posyp prażonymi pestkami dyni. Ciesz się tą pełnowartościową przekąską gotową w 5 minut!

Dodatkowo łap te 3 szybkie i łatwe pomysły na przekąski z nasion chia

Są to nasiona rośliny chia o wysokiej wartości odżywczej. Zawierają dużą ilość błonnika i białka, dzięki czemu dłużej zapewniają uczucie sytości i mogą pomóc w utrzymaniu wagi. Nasiona chia są również bogatym źródłem dobrych tłuszczów, które pomagają zachować zdrowe serce, a ponadto zawierają przeciwutleniacze. Ponieważ dostarczają dużą ilość składników odżywczych i są niskokaloryczne, idealnie nadają się do dodawania do przekąsek.


1/ Dżem mieszany z nasionami chia:

Weź 2 szklanki jagód i 2 łyżki nasion chia i dobrze je zmiksuj. Możesz użyć miodu, jeśli chcesz osłodzić dżem. Przełóż mieszaninę do małych opakowań i wstaw do lodówki na godzinę. Po godzinie przygotujesz własny, niepowtarzalny dżem, który możesz rozłożyć na pełnoziarnistej tostach.


2/ Chia-kokos:

Możesz zmieszać nasiona chia z wodą kokosową, aby uzyskać super pożywny i sycący napój. Wymieszaj 1 łyżkę nasion chia w 1,5 szklanki wody kokosowej. Odczekaj 30 minut, aż mieszanina zgęstnieje, a następnie dodaj kilka kropli soku z cytryny lub soku pomarańczowego, aby przyprawić mieszaninę przed wypiciem.

zdrowe przekąski


3/ Budyń z nasion chia:

Weź 2 łyżki nasion chia, 3 łyżki pozbawionych pestek daktyli lub truskawek, 1 łyżkę masła migdałowego i namocz w 2 szklankach mleka migdałowego przez noc. Rano zmiksuj wszystko razem w kremową mieszankę. Podawaj w kubeczkach budyniowych z nasionami chia lub posiekanymi owocami na wierzchu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.