fbpx
superfood

Superfood – jakie wybrać i po co? 5 najlepszych do koktajli

Jestem fanem prostych rzeczy i w zamyśle do większości przepisów na zielone koktajle chcę używać składników, które znajdziecie w każdym sklepie spożywczym. Nawet tym osiedlowym. Składniki muszą być łatwo dostępne, a produkty z gatunku superfood, niestety takie powszechne nie są.

Działam w ten sposób, ponieważ wierzę, że jeżeli chcemy, by picie owocowego koktajlu stało się codziennym nawykiem, nie może być on zbyt trudny do wykonania. Nawyki muszą być najprostsze jak się da, ponieważ w ten sposób znacząco zwiększamy szanse na osiągnięcie sukcesu.

Superżywność taka nie jest. Często możemy ją zakupić tylko w specjalistycznych sklepach i w dodatku jest ona generalnie dosyć droga. Nie mniej, jeżeli chcesz przenieść swój koktajl na wyższy poziom zdrowia, to używanie tzw. superfood będzie świetnym wyborem.

Z tego wpisu dowiesz się, czym jest superżywność, dlaczego warto dodawać ją do koktajli oraz jakie 5 składników uważam za najlepsze do naszych koktajli.

Superfood – to nieprzetworzona żywność pochodzenia naturalnego, bogata w składniki odżywcze, które pozytywnie działają na organizm człowieka. Są one napakowane witaminami, minerałami oraz antyoksydantami. Kluczowym czynnikiem uznania jakieś produktu za superżywność jest nieprzeciętna ilość tych składników.

Wiemy już, czym jest superżywnośc, to teraz dowiedzmy się, jakie są korzyści z jej spożywania oraz jakie produkty będą najlepsze do naszych zielonych koktajli.

Wiele razy próbując dodawać do moich zielonych koktajli różne składniki, stworzyłem wiele trudnych do wypicia potworków, z którymi ledwo co sobie poradziłem. Po szeregu eksperymentów w końcu trafiłem na kilka idealnych formuł, które łączą smak, łatwość wykonania i doborowe składniki.

5 najlepszych superfood do zielonych koktajli:

1. Avocado

Ten zielony, egzotyczny owoc szybko podbił moje serce. Avocado zawiera prawie 20 rożnych witamin, minerałów oraz związków roślinnych, które dadzą Ci zdrowotny zastrzyk, a Twoja skóra będzie lśniąca. Dzięki wysokiemu nasyceniu zdrowymi tłuszczami są dobre również dla Twojego serca.

Avocado sprawi, że Twój koktajl będzie miał gładką i kremową konsystencję, pozostawi również uczucie sytości na dłużej.

2. Kakao

Mój ulubiony produkt z gatunku superfood. Kakao zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, magnezu, żelaza, cynku i kwasów tłuszczowych, wspomaga układ odpornościowy i gdy mamy dużą ochotę na coś słodkiego, będzie ono świetnym zamiennikiem, by oszukać słodkościowy głód.

Kakao w koktajlach jest niesamowicie pyszne, zwłaszcza jeżeli dla odmiany, zrobisz nie koktajl, a mlecznego shake. Spokojnie możesz dodać od 2 do 4 łyżek proszku kakaowego.

3. Nasiona Chia

Dzięki wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych omega poprawiają funkcjonowanie mózgu. Te super-nasiona są też dobre dla twojego serca. Wspomagają walkę z wysokim poziomem cholesterolu i chorobami serca.

Mają wiele różnych składników odżywczych, takich jak: białko, błonnik, aminokwasy, witaminy, minerały, żelazo, wapń i przeciwutleniacze.

Do koktajlu polecam wrzucenie do trzech łyżek nasion chia.

4. Spirulina

To nadzwyczajnie odżywczy wodorost, który dzięki bardzo wysokiej zwartości chlorofilu wspomaga transport tlenu do komórek. W ten sposób oczyszcza i regeneruje organizm. Spirulina jest również bogatym źródłem łatwo przyswajalnego białka, zawiera kwasy tłuszczowe, przeciwutleniacze. witaminy A, B12, E i K, żelazo i wapń. Udowodniona, że spirulina regeneruje wątrobę, wzbogaca krew i florę jelitową, a także powstrzymuje rozwój drożdżaków. Samo zdrowie!

Choć szczerze przyznam, że niespecjalnie smaczne. Do koktajli używaj niewielkich ilości. Mniej więcej 1 – 2 łyżeczki.

5. Owoce Goji

Jagody goji nazywane są owocem długowieczności. W tych jagodach zawarte są przeciwutleniacze i aminokwasy, ale prawdziwa siła leży w ich ponad 20 witaminach i minerałach. Jagody te działają jak afrodyzjak, pomagają odkwaszać organizm, odmładzają skórę i pobudzają metabolizm do działania.

Nie czujesz się najlepiej? Posłódź koktajl, dodając do niego 1/2 szklanki jagód goji!

Konkurs popularności

Daj mi znać, jaki jest Twój ulubiony składnik smoothie? Moi ulubieńcy to kakao oraz avocado 😉 Teraz Ty się pochwal w komentarzu! Zobaczmy, jaki produkt jest najpopularniejszy 😉

3 thoughts on “Superfood – jakie wybrać i po co? 5 najlepszych do koktajli”

    1. Tak długo jak Ci się będzie podobało. Smoothies są dla Twojego organizmu wartościowe 🙂 Jedynie polecam mieszać na zmianę szpinak, jarmuż i koktajl bez zieleniny 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.