fbpx
smoothie z celerem

Smoothie z selerem i ogórkiem

Ten napój to idealna przekąska dla pobudzenia naszego układu odpornościowego oraz planu posiłków odchudzających. Zarówno seler, jak i ogórek mają tonę właściwości prozdrowotnych oraz odmładzających, o czym możecie przeczytać poniżej 🙂

Korzyści zdrowotne selera

  1. Zawiera przeciwutleniacze – seler ma co najmniej 12 różnych rodzajów przeciwutleniaczy w zaledwie 1 łodydze.
  2. Wspomaga trawienie – zawiera 5 gramów rozpuszczalnego błonnika w 1 filiżance.
  3. Pomaga zmniejszyć stan zapalny – im jesteś starsza, tym łatwiej ciało ulega zapaleniom. Seler pomaga temu przeciwdziałać, dzięki czemu ten koktajl z selera jest obowiązkowy w menu podczas dni treningowych.
  4. Działanie alkalizujące – minerały zawarte w tym warzywie mogą pomóc zneutralizować kwaśne pokarmy, które jemy.
  5. Jest pełen witamin i minerałów – chociaż seler składa się głównie z wody, zawiera również witaminy A, C i K, a także potas i kwas foliowy.

Kto by pomyślał, że to proste warzywo może być taką siłą dla zdrowia i dobrego samopoczucia?!

Składniki:

  • 1 szklanka szpinaku
  • 1 seler naciowy
  • Sok z 1 limonki
  • 1 ogórek
  • 1-centymetrowy obrany świeży korzeń imbiru
  • Szczypta soli morskiej
  • Szczypta pieprzu cayenne
  • 1 szklanka lodu/(1,5 szklanki wody)

Instrukcje:

  1. Połącz wszystkie składniki (oprócz lodu) i zmiksuj w blenderze.
  2. Dodawaj trochę lodu, aż osiągnie pożądaną konsystencję.

Szukasz innych przepisów na koktajle?

Jeżeli szukasz innych przepisów na zielone koktajle, wpadnij tutaj. Znajdziesz ich całą masę 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.