fbpx
smoothie z selerem

Jabłkowo-selerowe smoothie, przepis o niskiej zawartości cukru

Poniżej znajdziesz przepis na orzeźwiający koktajl jabłkowo-selerowy. Jest on bogaty w błonnik, witaminę C oraz inne składniki odżywcze, które leczą Twój organizm od wewnątrz. W końcu jak to się mówi:

,,Jedno jabłko dziennie trzyma lekarza daleko”

Koktajl ten jest nie tylko zdrowy, ale również zaskakująco smaczny! Pijąc go, cieszę się jego świeżością, niską zawartością cukru, ale przede wszystkim tym, że jest niesamowicie energetyzujący! Jabłko-seler z rana to strzał w 10 🙂

Jakie korzyści wyciągniesz z smoothie z selerem?

Wiem, że seler w tytule, może nie zachęcać, ale jest on pełen korzyści zdrowotnych:

  • Zawiera przeciwutleniacze – seler ma co najmniej 12 różnych rodzajów przeciwutleniaczy w zaledwie 1 łodydze.
  • Wspomaga trawienia – to świetne warzywo do codziennego jedzenia, ponieważ zawiera 5 gramów rozpuszczalnego błonnika (o tym dlaczego musisz jeść więcej błonnika pisałam tutaj)
  • Pomaga zmniejszyć stan zapalny – dzięki temu ten koktajl z selera jest obowiązkowy w menu podczas treningu.
  • Ma działanie alkalizujące – minerały zawarte w tym warzywie mogą pomóc zneutralizować kwaśne pokarmy, które jemy.
  • Jest pełen witamin i minerałów – chociaż seler składa się głównie z wody, zawiera również witaminy A, C i K, a także potas i kwas foliowy.

Kto by pomyślał, że ten prosty składnik może służyć na tak wiele sposobów naszemu organizmowi i dobremu samopoczuciu.

Składniki:

  • szklanka wody,
  • 1 łodyga selera,
  • szklanka szpinaku,
  • 1 średnie zielone jabłko,
  • 1 cm świeżego imbiru,
  • sok z 1 cytryny.

Instrukcje:

  1. Połącz wszystkie składniki w blenderze i miksuj na wysokich obrotach przez 1-2 minuty, aż będą gładkie.
  2. Jeśli chcesz rozcieńczyć smoothie, dodaj więcej wody.

Szukasz innych przepisów na koktajle?

Jeżeli szukasz innych przepisów na zielone koktajle, wpadnij tutaj. Znajdziesz ich całą masę 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.