fbpx
smoothie z marchewką

Smoothie Marchewkowe

Marchew to rzadko doceniany składnik smoothie, a szkoda, ponieważ marchewki są warzywami o dużej zawartości składników odżywczych i słodkim smaku. Dlatego bohaterem dzisiejszego wpisu jest właśnie marchewka.

Dzisiaj pokażę Ci, czego warto używać, by przenieść swoje zdrowie na wyższy poziom, a dodatkowo przepis ten można miksować z wieloma owocami i warzywami. Chwyć za blender i ruszaj ze mną po zwycięstwo nad kilogramami!

Jakie korzyści wyciągniesz ze smoothie z marchwi?

Ten przepis na smoothie wyróżnia się zawartością witaminy C i błonnika. Dieta bogata w błonnik poprawia działanie serca, łagodzi problemy z przewodem pokarmowym, zmniejsza ryzyko zachorowania na raka, poprawia wygląd naszej skóry i zapobiega stanom zapalnym, które przyczyniają się do licznych chorób. To wszystko sprawia, że warto regularnie przemycać więcej błonnika do swojej diety.

Drugą gwiazdą tego smoothie jest witamina C. Jedna porcja dostarcza ponad 100% zalecanego dziennego spożycia witaminy C. Koktajl ten nie tylko zaspokoi Twoje kubki smakowe, ale także w naturalny sposób wzmocni Twój układ odpornościowy!

OBIERAĆ CZY NIE?

Podobnie, jak w przypadku wielu owoców i warzyw, skórka (lub pomarszczona część zewnętrzna) marchwi zawiera w rzeczywistości niektóre składniki odżywcze. Dlatego przed miksowaniem radzę zostawić tę marchewkę w całości, tylko mocno ją doszorować 🙂

Składniki:

  • szklanka wody,
  • 1 łodyga selera,
  • szklanka szpinaku,
  • 1 średnie zielone jabłko,
  • 1 cm świeżego imbiru,
  • sok z 1 cytryny.

Instrukcje:

  1. Połącz wszystkie składniki w blenderze i miksuj na wysokich obrotach przez 1-2 minuty, aż będą gładkie.
  2. Jeśli chcesz rozcieńczyć smoothie, dodaj więcej wody.

Szukasz innych przepisów na koktajle?

Jeżeli szukasz innych przepisów na zielone koktajle, wpadnij tutaj. Znajdziesz ich całą masę 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.