fbpx
koktajle na odchudzanie

5 odchudzających przepisów na pyszne smoothie

Próbujesz znaleźć zielone koktajle na odchudzanie? Już nie musisz!

Jeśli zależy Ci na odchudzaniu i zdrowym odżywianiu, to zielone koktajle są idealnym dodatkiem do diety. Są łatwe, sycące i pełne wspaniałych składników odżywczych, takich jak błonnik i przeciwutleniacze. Czy wspominałam, że są pyszne?

Ale nie wszystkie koktajle są sobie równe. Wiele koktajli kupowanych w sklepach czy kawiarniach zawiera cukier i tłuszcze nasycone, co częściowo niweczy cel ich picia. Najlepszym sposobem na upewnienie się, że twoje smoothie są zdrowe, jest ich samodzielne przygotowanie 😉

Rzućmy okiem na to, co sprawia, że ​​te koktajle są częścią zdrowej diety i mają korzystny wpływ na odchudzanie.

Czy zielone koktajle są zdrowe?

Na myśl o ,,zielonych koktajlach” przychodzą obrazy liściastego szpinaku, świeżych owoców i warzyw. Dopóki trzymamy się tego obrazu i nie dodajemy np. syropu czekoladowego lub cukru, to taki koktajl jest pełen korzystnych dla Ciebie składników odżywczych, takich jak przeciwutleniacze, błonnik i minerały.

Poprawi Twoje zdrowie i zaspokoi głód, a dodatkowo niektóre składniki, takie jak pieprz cayenne i kofeina, mogą nawet służyć jako niewielki przyspieszacz metabolizmu. Banany, brzoskwinie i zielone jabłka przynoszą tyle słodyczy, że można zrezygnować z dodanych substancji słodzących – jeden ze sposobów na utrzymanie wartości odżywczych.

A jeżeli będziesz potrzebowała cukru to postaraj się osłodzić swój napój całymi składnikami, takimi jak mrożone lub świeże owoce. Wysoka zawartość cukru może prowadzić do wysokich skoków poziomu cukru (glukozy) we krwi, nie wspominając o dodatkowych kaloriach.

Najlepsze składniki smoothie, które pomogą Ci schudnąć


Poniżej znajdziesz zdrowe i domowe przepisy na smoothie, które stłumią głód, pomogą w utracie wagi i jednocześnie dostarczą Ci energii oraz składników odżywczych (na przykład węglowodanów, fitoskładników, białka, tłuszczu itp.).

1/ Zielenina


Jarmuż – gwiazda wegetariańskiego świata, prawdziwa potęga żywieniowa! Ta liściasta zieleń jest pełna składników odżywczych i przeciwutleniaczy, które mogą zmniejszyć stan zapalny, a dodatkowo błonnik pomaga w utrzymaniu sytości.

Szpinak – ma łagodny smak oraz zawiera mnóstwo błonnika, witamin i minerałów, takich jak wapń, który wspomaga zdrowie kości.

2/ Owoce

Jagody Goi – te maleńkie jagody są źródłem przeciwutleniaczy, takich jak witamina C, zawierają antocyjany, które mogą wspierać pamięć, a nawet niektóre badania sugerują, że składniki jagód mogą zmniejszać insulinooporność.

Truskawki – zawierają przeciwutleniacze, które mogą chronić przed niektórymi nowotworami i sprzyjać pracy serca. Poza tym mają więcej witaminy C niż pomarańcze!

Cytryna i Limonki – cytrusy zmniejszają gorzki smak zieleniny i dodają orzeźwiającego, tropikalnego smaku.

Banan – idealny do koktajli, ponieważ nadaje im kremową konsystencję. Banany pomagają w trawieniu, są bogate w błonnik i zapewniają niezły zastrzyk potasu.

3/ Zioła i przyprawy


Kurkuma
– zawiera przeciwutleniacze, które mogą powodować zmniejszenie stanu zapalnego.

Imbir – imbir zapewnia świeżość i maskuje goryczkę składników, takich jak młody szpinak i kapusta zielona. Uważa się, że ten odświeżający korzeń łagodzi nudności i wspomaga trawienie.

Zioła – świeże zioła, takie jak mięta, pietruszka i kolendra, zapewniają coś więcej niż orzeźwiający smak, dodają odrobinę witamin, takich jak A i C, do porannego napoju.

4/ Nasiona


Jeśli potrzebujesz trochę kwasów omega-3 i błonnika dorzuć do swojego koktajlu nasiona chia, konopie i siemię lniane. Omega 3 to zdrowe tłuszcze, które mogą zmniejszyć stan zapalny i są częścią diety zdrowej dla serca.

Kakao – a dokładniej proszek kakaowy, jest pełen składników odżywczych o właściwościach prozdrowotnych. Kakao zawiera magnez, potas i żelazo. To zdrowy sposób na zrobienie dekadenckiego smoothie z deseru czekoladowego bez dodawania cukru – idealna zamiana za syrop czekoladowy.

5/ Płyny (baza koktajlu)


Mleko krowie i sojowe to świetne opcje, ponieważ oprócz witamin i minerałów dostarczają białka. Tylko z tym mlekiem to nie przesadzamy 😉

Można również stosować mleko na bazie orzechów, np mleko migdałowe,, ale chociaż mają one mniej kalorii to dostarczają mniej składników odżywczych.

Woda kokosowa jest częstym składnikiem przepisów na smoothie, ponieważ dostarcza elektrolitów, idealnych po długim treningu. Można również dodać zieloną herbatę, aby zwiększyć dawkę kofeiny.

Jogurt Grecki – zawiera dużo białka i jest doskonałą bazą do smoothie. Użyj zwykłego, niskotłuszczowego jogurtu greckiego, aby zmniejszyć zawartość tłuszczów nasyconych i cukru.

Poniżej znajdziesz 5 przepisów na zdrowe smoothie. Mam nadzieję, że wypróbujesz te zdrowe i sycące przepisy na smoothie, które mogą powstrzymać napady głodu i zapewnić organizmowi potrzebne składniki odżywcze.

Koktajle na odchudzanie – 5 pysznych przepisów

Sztuczka polegająca na przygotowywaniu koktajli o dużej zawartości składników odżywczych, a nie „śmieciowego jedzenia”, sprowadza się do wyboru zdrowych składników. Poniżej znajdziesz przewodnik po wspaniałych składnikach i 5 pysznych przepisów na pyszne koktajle.

1/ Koktajl Ananas-Szpinak

2/ Koktajl Szpinak-Pomarańcza

3/ Koktajl jagodowy

4/ Koktajl Truskawkowy z Bananem

5/ Smoothie z Banana i Kakao

Może spróbujesz z zielonymi koktajlami?

Dołącz do bezpłatnego, 7-dniowego wyzwania zielone smoothie, w którym blendowanie codziennie jednego koktajlu jest tak proste, jak to tylko możliwe.

Zarejestruj się teraz, a otrzymasz 7 przepisów na zielone smoothie, smoothiaste porady, listę zakupów oraz ebooka ,,Zdrowe koktajle”. Wchodzisz w to?

Całe wyzwanie jest na messengerze 😉

A Ty masz jakiś przepis na koktajle na odchudzanie?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.