fbpx
pozbyć się oponki

Jak pozbyć się oponki?

Mówi się, że kochanego ciałka nigdy za wiele, ale jest pewien obszar, w którym żadna z nas nie chciałaby mieć nadmiarowych kilogramów. Wiecie o którym obszarze piszę? 😉

Myślę, że zgadłyście, że o boczkach, czyli o tym tłuszczyku, który lubi się zbierać na naszych biodrach i dolnych partiach brzucha. Dobra wiadomość jest taka, że przy odrobinie poświęcenia i paru zmianach w stylu życia jest to możliwe.

Pozbycie się tego rodzaju tkanki tłuszczowej jest trudne, ale istnieje kilka sprawdzonych technik, które mogą Ci w tym pomóc. Dziś przedstawiamy kilka z najłatwiejszych sposobów pozbycia się upartego tłuszczu. Zapinaj pasy 🙂

Czym są boczki?

Termin „boczki” odnosi się do obszaru tłuszczowego wokół bioder i talii. Nazywany również oponką, jest to niechciany tłuszcz wokół talii, który ma tendencję do wybrzuszania się podczas noszenia ciasnych ubrań. Chociaż boczki mogą wydawać się niegroźne, te złogi tłuszczu mogą wskazywać na poważniejsze schorzenia.

Osoby z nadmiarem tłuszczu, szczególnie w okolicy brzucha i dolnej części pleców, są narażone na zwiększone ryzyko chorób serca, cukrzycy, a nawet niektórych rodzajów raka.

Jak powstają?

Powstanie oponki zazwyczaj wiąże się z wieloma czynnikami, które często występują razem. Do tych czynników należy m. in.:

1/ Kortyzol

Jest znany jako hormon stresu. Chronicznie wysoki poziom kortyzolu może powodować zwiększone gromadzenie się tłuszczu w okolicach talii, bioder i tułowia.

2/ Wiek

Wraz z wiekiem często dochodzi do przyrostu masy ciała. Może to wynikać z kilku różnych czynników, ale tutaj hormony odgrywają dużą rolę, szczególnie w przypadku kobiet.

Zmiany w hormonach mogą powodować zwiększenie liczby komórek tłuszczowych w okolicy brzucha, a zmniejszona aktywność może utrudnić utratę tego upartego tłuszczu.

3/ Dieta

Dieta bogata w cukier i nadmiar kalorii w naturalny sposób spowoduje wzrost komórek tłuszczowych w organizmie.

4/ Brak aktywności fizycznej

Ćwiczenia są korzystne z wielu różnych powodów i zrzucanie nadmiaru komórek tłuszczowych jest zdecydowanie jednym z nich!

5/ Alkohol

Alkohol zawiera sporo cukru i pustych kalorii i podobnie jak dieta, może mieć duży wpływ na przyrost masy ciała. Dodatkowo picie alkoholu prowadzi do częstszego podjadania, szczególnie w przypadku mniej zdrowych opcji przekąsek.

6/ Sen

A w zasadzie jego brak, silnie wpływa na twoje hormony. Zbyt mało snu może zwiększyć grelinę (hormon głodu) i zmniejszyć leptynę (hormon sytości), powodując głód w ciągu dnia, a to często prowadzi do przejadania się.

7/ Geny

To, gdzie gromadzisz tłuszcz w swoim ciele często sprowadza się do genów. Niektórzy mogą przybrać na wadze w górnej lub dolnej części ciała, podczas gdy inni naturalnie przybierają na wadze w okolicach brzucha i bioder.

Jak pozbyć się oponki?

1/Zacznij w kuchni

To, co jesz, odgrywa dużą rolę w tym, ile masz procent tłuszczu w organizmie. Skoncentruj się na:

  • chudym białku (takim jak kurczak i indyk),
  • zdrowych tłuszczach (takich jak oliwa z oliwek i awokado)
  • produktach pełnoziarnistych (takich jak płatki owsiane).

Te pożywne produkty stanowią doskonałą podstawę Twojego planu żywieniowego.

2/ Unikaj płynnych kalorii

Wierz lub nie, ale Twój mózg nie przetwarza płynnych kalorii w taki sam sposób, jak prawdziwe jedzenie. Co więcej, wiele płynnych kalorii naprawdę nie zapewnia nam dużej wartości odżywczej. Pomyśl o alkoholu, napojach gazowanych lub sokach o wysokiej zawartości cukru.

Kiedy pijemy te napoje, dostarczamy organizmowi kalorii bez uczucia sytości po posiłku, co często prowadzi do nadmiernego spożycia kalorii.

Unikaj tego, zmniejszając spożycie alkoholu i napojów gazowanych i koncentrując się na pozyskiwaniu kalorii z pokarmów bogatych w składniki odżywcze.

3/ Zmniejsz posiłki

Zmniejszenie porcji jedzenia to świetny sposób na pozbycie się oponki. Nie tylko fizycznie zjadasz mniej kalorii, ale również zaczynasz jeść częściej, ponieważ się nie przejadasz przy obiadach. To pobudza metabolizm do bardziej wytężonej pracy.

Spożywanie nadmiaru zapotrzebowania kalorycznego prowadzi do wzrostu liczby komórek tłuszczowych w organizmie, z których część w naturalny będzie się gromadziła wokół bioder.

4/ Jedz więcej warzyw


Jeśli chcesz poprawić swoją dietę, zmniejszyć spożycie kalorii i zredukować tkankę tłuszczową, warzywa są pierwszym miejscem, na które należy się skupić. Warzywa są doskonałym źródłem witamin, minerałów i błonnika.

Są one ważne dla prawidłowego odżywiania i długoterminowego zdrowia, ale mogą również pomóc Ci pozbyć się boczków, ponieważ są niskokaloryczne i bogate w błonnik. Pomagają Ci dłużej pozostać najedzonej!

Więc śmiało, dodaj trochę szpinaku i jarmużu do swoich koktajli lub użyj papryki do hummusu zamiast frytek.

5/ Przekąski

Jeśli podliczyłabyś liczbę małych posiłków lub przekąsek, które zjadłaś w ostatnim czasie, to prawdopodobnie byłabyś w szoku! Bliskość dużej ilości jedzenia w lodówce może sprawić, że będziesz podjadała więc niż kiedykolwiek wcześniej.

Dlatego warto zadbać o to, by mieć pod ręką zdrowe przekąski. Więcej napisałam w artykule poniżej 🙂

6/ Nie skracaj snu

Badania wykazały, że brak snu może prowadzić do przyrostu masy ciała z kilku różnych powodów.

  1. Brak snu może powodować zwiększony głód i apetyt.
  2. Ciągłe zmęczenie osłabia motywację. Jeśli czujesz się oszołomiona i sfrustrowana, skupienie się na celach może być naprawdę trudne.
  3. Inna część dotyczy biologii. Były badania, które łączą brak snu i fizyczną zmianę chemii organizmu.

Zadbaj o to, by się wysypiać. Wiem, ze nie jest to proste.

7/ Zredukuj stres

Stres nie tylko negatywnie wpływa na na naszą psychikę, ale także na ciało. Powoduje wzrost kortyzolu, co zwiększa apetyt na jedzenie, obniża metabolizm i ostatecznie doprowadza do przewlekłych chorób i problemów zdrowotnych w przyszłości.

Zmniejszenie stresu może wydawać się łatwiejsze do powiedzenia niż do zrobienia, ale w rzeczywistości stawką jest Twoje życie. Codziennie życie w stresie skraca Twoją oczekiwaną długość życia i poziom szczęścia. Zdrowa dieta, wysokiej jakości sen i regularne ćwiczenia mogą znacznie zmniejszyć stres.

Jak długo trzeba czekać, aby pozbyć się oponki?

Niestety, nie ma idealnej odpowiedzi na to pytanie – pozbyć się oponki wcale nie jest tak łatwo. To, o ile zmniejszą się boczki, będzie zależeć od tego, ile zmian zdecydujesz się wdrożyć w praktyce.

Pamiętaj, że oprócz zmniejszania obwodu bioder i talii, pracujesz również nad swoim długoterminowym zdrowiem, a to powinno sprawić, że wysiłek będzie wart zachodu 😉

Jeśli potrzebujesz dodatkowych zasobów lub pomocy w przygotowaniu spersonalizowanych posiłków lub planów ćwiczeń, możesz porozmawiać z dietetykiem lub trenerem osobistym. Lekarz może również pomóc w przypadku stresu i problemów ze snem.

A Wy jakie macie sposoby, by pozbyć się oponki?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.