fbpx
zdrowe nawyki

7 zdrowych nawyków – łatwych w utrzymaniu i dających efekty

Zdrowe mamy jedno i w teorii wszyscy to wiemy. Jednak, gdy przychodzi do wyboru pomiędzy zdrowiem, a nadgodzinami w pracy, byle jakim odżywianiem się, odpoczynkiem na kanapie czy zarywaniem nocy na imprezy, to nie zastanawiamy się długo i wybieramy tę mniej zdrową opcję. Dlatego warto wprowadzić do swojego życia przynajmniej część zdrowych nawyków 😉

W tym artykule podrzucę Ci parę nawyków, łatwych do wprowadzenia i co ważniejsze do utrzymania w codziennym życiu. Wprowadzą one widoczne zmiany w Twoim zdrowiu i samopoczuciu!

1. Woda

Woda stanowi około 60-70% masy dorosłego człowieka, dlatego Twoje ciało potrzebuje wody by prawidłowo funkcjonować i nie poddawać się chorobom. Regularne picie wody przynosi wiele zdrowotnych korzyści. Woda np:

  • Wpływa na działanie metabolizmu przyspieszając go. To sprzyja utracie masy ciała.
  • Usuwa toksyny znajdujące się w naszym organizmie.
  • Poprawia cerę i nawilża skórę poprzez regenerację naskórka i odżywianie komórek.
  • Pozytywnie wpływa na samopoczucie oraz kondycję fizyczną.

2. Pij zielone koktajle 😉

Smoothie to koktajl owocowo-warzywny, którego zrobienie trwa krócej niż 5 minut. Te koktajle są niesamowicie zdrowe i są idealne dla osób, którym trudno wkomponować dużą ilość owoców i warzyw do swojej diety. O tym, jak je przyrządzać możesz przeczytać tutaj.

Korzyści z picia zielonych koktajli:

  • Jest napakowany witaminami. Składniki odżywcze zawarte w zielonych liściach wzmacniają układ odpornościowy organizmu i utrzymują jego prawidłowe funkcjonowanie.
  • Pomaga oczyścić organizm, w regeneracji i upiększaniu. Zielone koktajle często są w dietach regeneracyjnych, detoksykacyjnych, usuwających pasożyty z organizmu czy odchudzających.
  • Będziesz zdrowa cały rok. Picie zielonych koktajli to prosty sposób na wzmocnienie układu odpornościowego, by nie dotknęła Cię żadna choroba.
  • Pomaga zrzucić zbędne kg. Spadek wagi jest szczęśliwym efektem ubocznym picia smoothies. Zielone koktajle szybko się trawią i pomagają zaprzęgnąć metabolizm do wydajniejszej pracy.
  • Jest idealny na śniadanie. Rano nigdy nie mamy tyle czasu na śniadania, ile byśmy chcieli. Z odsieczą przychodzi zielony koktajl. Robi się go ekstremalnie szybko (około 5 min), a wypicie jednego półlitrowego koktajlu daje mi spory zastrzyk energii na sam początek dnia.

3. Zacznij się wysypiać

Sen pełni w naszym życiu kluczową rolę i dlatego nie zaniedbuj go. Dorosły człowiek potrzebuje przeciętnie około 7-8 godzin snu i tyle mniej więcej powinnaś spać. Spanie wpływa na nie tylko na naszą koncentrację w ciągu dnia czy wygląd, ale także ciągłe niewyspanie może skrócić Ci życie.

4. Wykorzystuj każdą okazję do ruchu

Często nie jesteśmy świadomi tego, że to w jaki sposób wygląda nasze życie, zależy nie tylko od tych dużych i ważnych decyzji, ale także od tych drobnych podejmowanych każdego dnia. To co może nam się wydawać nieznaczące w skali dnia czy miesiąca, może nabrać olbrzymiej wagi, jeżeli pomyślimy o tym, w perspektywie lat.

Nawet tak drobna decyzja, jak wybór schodów zamiast windy  może znacząco wpłynąć na Twoje zdrowie. Dlatego jeżeli masz przed sobą dwie możliwości to zawsze wybieraj tę, która wymaga od Ciebie więcej wysiłku.

5. Kontroluj posiłki

  • Kontroluj tempo jedzenia. Staraj się jeść wolno, dokładnie gryząc każdy kęs. Ułatwisz pracę swojemu żołądkowi oraz zjesz mniej niż zwykle. Mózg zdąży Cię poinformować, że jest już najedzona.
  • Jedz wtedy kiedy czujesz że jesteś głodna, a nie bo jest pora obiadowa. Wczuj się w potrzeby swojego organizmu.
  • Przygotuj zdrowe przekąski na widoku. Zdrowe rzeczy zawsze powinny być łatwiejsze do sięgnięcia niż np. czekolada. Dzięki temu często zdecydujesz się własnie na nie.

6. Trochę aktywności

Większość z nas prowadzi siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej w długim okresie jest dla nas zabójczy. To stąd biorą się różne choroby cywilizacyjne i to dlatego nasza sylwetka jest inna od oczekiwanej.

Dlatego warto poszukać jakiejś aktywności fizycznej, która sprawiałaby Ci przyjemność. Wystarczy się rozejrzeć, podpytać znajomych lub przypomnieć sobie co w dzieciństwie sprawiało nam radość.

Najtrudniej jest na początku, ale jak już zaczniesz to motywacja się zwiększy. Jest coś magicznego w doskonaleniu własnego ciała i zwiększaniu swoich możliwości fizycznych.

7. Podcasty i blogi o zdrowiu

Słuchanie zdrowotnych podcastów zainspirowało mnie do zdrowszego życia. Polecam Ci podcast ,,The Model Health Show”. jest on prowadzony przez Shawna Stevensona oraz Jade Harrell. Shawn posiada niesamowitą wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania się, ćwiczeń, fitnesu oraz z różnych pokrewnych dziedzin (medytacja, suplementacja, zdrowie psychiczne, rozwój osobisty).

Ten podcast, to po prostu kopalnia wiedzy i większość moich zdrowych nawyków przejąłem właśnie od Shawna. Najbardziej w nim lubię to, że Shawn stara się pokazać że zdrowy tryb życia nie tylko jest w naszym zasięgu, ale jest też możliwy do utrzymania.

Dodatkowo między Shawnem i Jade jest spora chemia, która sprawia, że ten podcast jest po prostu genialny. Nie zliczę ile razy zdarzyło mi się iść przez ulicę z szerokim uśmiechem na ustach lub nawet wybuchać śmiechem. Ludzie nie raz, i nie dwa, dziwnie się na mnie patrzyli i pewnie w głębi ducha zastanawiali co brałem, że jestem taki wesoły.

The Model Health Show dostarczy Ci odpowiednią wiedzę, energię i motywację, by zmienić siebie i swoje życie. Dlatego zdecydowanie polecam Ci ten podcast!

Podsumowanie

Zdrowe nawyki wydają nam się zbyt trudne żeby trzymać się ich na co dzień i dopiero, gdy z naszym ciałem zaczyna dziać się coś niedobrego przystępujemy do działania i przykładamy większą uwagę do tego, jak się odżywiamy i jaki tryb życia prowadzimy.

Tymczasem wprowadzenie do swojego życia zdrowych nawyków, wcale nie musi być trudne ani ograniczające. Mam nadzieję, że tym artykułem udało mi się Ci pokazać, że dbanie o własne zdrowie może być nie tylko proste, ale także przyjemne. Z całego serca życzę Ci, byś spróbowała wprowadzić do swojego życia przynajmniej kilka z tych nawyków, a na długo pozostaniesz zdrowa i silna.

Chętnie poznam nawyki, które utrzymują Ciebie w dobrym zdrowiu. Podzielisz się nimi ze mną w komentarzu?

1 thought on “7 zdrowych nawyków – łatwych w utrzymaniu i dających efekty”

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.